Expertisecentrum PTSS

 

  • Poliklinieken
  • Opnamekliniek
  • Veteranenzorg
  • Joodse ggz
  • Langdurige zorg

 

Cliënt verwijzen

Praktische informatie

Zijn er aan de behandeling kosten verbonden?

Behandelingen bij het Sinai Centrum worden vergoed door de zorgverzekeraar. Wel kan de behandeling van het eigen risico afgaan.

Hoe lang zijn de wachttijden?

We doen ons uiterste best om de wachttijden zo kort mogelijk te houden. Bekijk de actuele wachttijden voor poliklinische zorg. 

Worden de reiskosten vergoed? Waar kan ik dat aanvragen?

Reiskosten worden in het algemeen niet vergoed. Je kunt dit bij de eigen zorgverzekering navragen.

Hoe gaat een intake in zijn werk?

Nadat je je hebt aangemeld bij het Sinai Centrum vindt de intake plaats. Een behandelaar en een ‘regiebehandelaar’ gaan met je in gesprek om tot een diagnose en een behandeladvies te komen. Ze vragen naar je klachten en naar het ontstaan. Ook bespreken ze of je een eerdere behandeling hebt gehad, en wat je persoonlijke achtergrond is. Dit leidt uiteindelijk tot een diagnose en een behandeladvies. Lees meer over de intake.

Mag ik iemand meenemen naar een afspraak?

Bij het Sinai Centrum geloven we dat je de naastbetrokkenen bij de behandeling moet betrekken. Alleen als de behandeling zich ook richt op familie, vrienden en andere naasten zal hij echt effectief zijn. We raden cliënten dan ook aan om een familielid of goede vriend(in) mee te nemen naar het intakegesprek. Ook later in de behandeling betrekken wij de naasten het liefst bij de behandeling.

Waar vind ik het telefoonnummer van een medewerker of afdeling?

Je kunt ons algemene nummer bellen (020 545 7200). Wij verbinden je dan door met de juiste contactpersoon.

Wie komt er wat te weten over mijn psychische klachten?

Je privacy is heel belangrijk voor het Sinai Centrum. We geven geen informatie aan derden zonder jouw toestemming. Ook kun je zelf je dossier inzien. Privacy Het Sinai Centrum waarborgt de bescherming van je privacy. Je kan de verschillende regelingen hiervoor inzien bij onze vestiging in Amsterdam. Op aanvraag en tegen betaling kunnen wij deze reglementen ook toesturen. Zo heb je inzicht in hoe wij omgaan met de gegevens in je dossier, de inrichting van onze patiëntenadministratie en de registratie. Alleen medewerkers die rechtstreeks bij je behandeling betrokken zijn, hebben toegang tot je dossier. Zij hebben allemaal een geheimhoudingsplicht. Lees meer bij 'rechten, plichten en privacy'.

ISO 9001 HKZ

Disclaimer | Privacy- en Cookiebeleid | © 2020 Sinai Centrum - Alle rechten voorbehouden | Realisatie: Lemon

Arkin